بستن







با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه های اقتصادی دولت خبر از حرکت بسوی مهار تورم می داد و این امر زمینه ساز حرکت بسوی رکود می شد. شایعات و صحبت های بسیاری در مورد ریزش بازار به گوش می رسد، از حرکت عمدی دولت و خروج به یکباره حقوقی ها و همچنین ترکیدن حباب بورس تا اقدامات بانک مرکزی برای کنترل آن.
حال باید روند بازار را در بلند مدت و در آینده دید زیرا ما اعتقاد داریم اگر در بلند مدت چشم انداز بازار مثبت و یا منفی باشد، روند کوتاه مدت آرام آرام خود را به آنسو سوق می دهد.

براساس گزارش بورس نیوز، از منظر سیاست کلان اقتصادی دولت برای مهار بیماری رکود تورمی، با علم به اینکه نقدینگی کافی ندارد و مردم از تورم لجام گسیخته خسته شده اند. هدف را برای کنترل تورم و حرکت بسوی رکود در پیش گرفت. در مدل های مشترک این حرکت، دولت باید نقدینگی را به هر شکل ممکن کنترل کند، باید بسمت آزاد سازی قیمت ها و حذف سوبسیدها گام بردارد.

از منظر تکنیکال شاخص حمایت خوبی در 72215 واحد دارد که با توجه به ارزش پایین معاملات و نبود نقدینگی این حمایت شکننده بنظر رسیده و شاخص می تواند تا سطح 69400 واحدی ریزش داشته باشد.

دولت با فروش دلارهای نفتی به قیمت بالاتر و سپردن آن به بانک مرکزی پایه پولی کشور را بالا برده و با عمل devalue ارزش پولی کشور را پایین بیاورد تا زمینه را برای صادرات آماده کند. در این بین تا زمانیکه این رخدادها اتفاق نیفتد بازار بورس می بایست در رکود بماند زیرا بالا رفتن آن موجب بروز افزایش نقدینگی و تورم می شود. پس دولت پس از کنترل تورم اجازه رشد به بازار سرمایه را می دهد تا از طریق غیرمستقیم نقدینگی برای شرکت های تولیدی مهیا شود و طرح های توسعه انجام شده و باعث رشد صنعت و خروج از رکود گردد. این امر ممکن است چندین سال بطول بیانجامد.
حال با توجه به سیاست اقتصادی دولت، دماسنج اقتصاد که بازار سرمایه می باشد. دقیقا به رفتار دولت واکنش نشان داده و حالت رکودی به خود گرفته است.

از منظر بنیادی p/e بازار به سطح 6.3 مرتبه رسیده است و با توجه به مجامعی که در پیشرو هست این عدد شاید به زیر 6 هم نفوذ کند و اکثر نمادها به قیمت های ارزنده برسند. همچنین ما در سال 93 مذاکرات هسته ایی با 5+1 را داریم. که در صورت توافق و رفع تحریم ها، می تواند به کاهش هزینه های مالی شرکت ها ناشی از تحریم ها منجر شده و روند سودآوری شرکت ها را بهبود بخشد و مدتی بازار سرمایه را با روند روبه رشد روبرو کند.

اما مشکلی که اکثر سهامداران در نبود حقوقی فعال با آن مواجه هستند حالتی است به نام chicken، که به معنی سهامدارانی است که در تریدهای قبلی خود متضرر شده اند و اکنون با ترس اقدام به معامله کرده و سریعا با اندکی سود خارج می شوند و بازار را به سمت نوسان گیری برده اند.

از منظر تکنیکال شاخص حمایت خوبی در 72215 واحد دارد که با توجه به ارزش پایین معاملات و نبود نقدینگی این حمایت شکننده بنظر رسیده و شاخص می تواند تا سطح 69400 واحدی ریزش داشته باشد.

از برآیند حرکت کندل ها و افت شاخص ما می توانیم انتظار داشته باشیم با رسیدن اخبار قوی از بیرون بازار از دهه آخر تیرماه روند صعودی در بازار شکل بگیرد. که کیفیت آن بسته به نوع حمایت های سهامداران حقوقی و افزایش نقدینگی در بازار متغیر است.  

نویسنده مقاله:علی پروین تحلیلگر تکنیکالیست بازار سرمایه   

گرد آورنده : irsanat.com :( پارسا یزدان )
تاریخ ارسال :  1393/4/04     
تعداد مشاهده :3550
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار بورس


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 55
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.